Plata retururilor în comerțul online: Sfaturi pentru a câștiga încrederea clienților

Retururile – iată un subiect spinos despre o realitate care îi sperie pe majoritatea antreprenorilor care activează în eCommerce. După un număr mai mic sau mai mare de articole vândute, un produs returnat vine ca o bilă neagră care le reduce satisfacția. Cât timp însă va exista comerț online, cumpărătorii vor fi protejați legal prin această modalitate de a înapoia bunurile achiziționate, de aceea este nevoie de o schimbare a percepției la nivelul afacerilor.

Cu un sistem bine pus la punct de gestionare a retururilor și plata neîntârziată a contravalorii produselor returnate, afacerile pot transforma acest aspect absolut normal al vânzărilor pe internet, într-un avantaj competitiv, într-un mijloc de fidelizare și creștere a încrederii clienților în magazinele online.

Cu ce probleme se confruntă afacerile privind retururile în comerțul online?

Potrivit legii, în comerțul la distanță, cumpărătorul are dreptul de a înapoia produsul în termen de 14 zile de la primirea lui, chiar fără un motiv întemeiat, iar vânzătorul are obligația de a restitui contravaloarea articolului sau articolelor returnate. Conform unei statistici din 2022, efectuată de compania multinațională de consultanță și soluții în afaceri AlixPartners, cel mai afectat domeniu din eCommerce de impactul retururilor este sectorul de modă, îmbrăcăminte și încălțăminte, unde procentul de retururi poate să varieze între 40 și 70% din valoarea totală a vânzărilor.

Acest volum de retururi este justificat prin faptul că shopping-ul din magazinele online înlocuiește cabina de probă cu oglinda din dormitor. Astfel, articolele vestimentare ajung să fie returnate din cele mai variante motive, de la nepotrivirea mărimii, a croielii, a culorilor sau a materialului, cu așteptările clientului. Există desigur și cumpărături făcute fără intenția de a posta produsul, pentru o purtare unică, pentru postarea pe social media etc.

Retururile generează afacerilor probleme complexe, de la pierderi cu ambalarea și transportul, plata forței de muncă implicate în prelucrarea comenzilor, revânzarea și recondiționarea articolelor returnate și până la dificultăți privind raportările financiare și de profit.

Cu toate acestea, pe termen lung, un sistem prompt și echilibrat de gestionare a retururilor poate avea efecte pozitive asupra afacerilor. În final, comerțul online se bazează într-o măsură considerabilă pe stabilirea unor relații de încredere între cumpărători și vânzători și pe asumarea unor riscuri inerente de către afacerile care activează în sectorul eCommerce.

Strategii eficiente în comerțul online: de la termeni și condiții la plata retururilor

O viziune antreprenorială orientată spre dezvoltarea afacerii creează strategii eficiente pe termen lung, chiar dacă nevoile imediate ale companiei ar putea dicta un comportament diferit. O politică echilibrată de retururi poate atrage noi clienți și îi poate fideliza pe cei care au cumpărat deja din magazinul online. Cumpărătorul trebuie să aibă siguranța că, dacă produsul nu corespunde cu așteptările sale, îl poate înapoia fără a pierde banii plătiți.

Oamenii detestă să fie păcăliți, să aibă insatisfacția care vine odată cu o achiziție nereușită și asociază acest moment cu toată experiența de shopping de la un anumit vânzător, dacă se află în situația de a rămâne cu articolul respectiv. Certitudinea că îl pot returna și primi banii înapoi pe el este reconfortantă și înlătură multe obstacole în decizia de cumpărare viitoare.

Cu cât mai prompt și mai eficient procesul de retur până la primirea banilor inclusiv, cu atât mai mare va fi încrederea față de afacerea respectivă. De aici vor decurge consecințe pozitive precum comenzi ulterioare, recenzii pozitive și recomandări către terțe persoane sau pe social media.

În același timp, existența unui formular de retur, în care se consemnează motivele înapoierii bunurilor cumpărate, poate furniza o mulțime de informații valoroase pentru companie, care își poate ajusta politicile și oferta, pentru a corespunde așteptărilor clienților.

Siguranță și rapiditate la plata retururilor cu EuPlătesc

Colaborarea cu procesatorul de plăți online EuPlătesc garantează afacerilor multiple beneficii, de la metode de plată flexibile și pachete personalizate pentru fiecare afacere, siguranță în plăți și securitatea datelor clienților, raportări utile în contabilitate, suport tehnic și până la plata rapidă a sumelor datorate pentru retururi.

Pentru clienți, posibilitatea de a primi cât mai repede banii după ce au expediat produsul din retur este un aspect important, o dovadă de seriozitate și corectitudine din partea vânzătorului, în care le crește gradul de încredere.

Într-un sistem eficient de gestionare a retururilor, colaborarea cu un procesator de plăți precum EuPlătesc face posibilă plata rapidă a retururilor. Banii sunt rambursați în maximum 30 de minute, direct în contul clientului, indiferent care este banca emitentă din România. Soluția de plată a retururile se realizează prin sistemul Mastercard MoneySend.

În plus, în perioada cuprinsă între 15.11.2024 și 31.03.2025, EuPlătesc vine în ajutorul afacerilor cu o ofertă promoțională avantajoasă: compensarea comisioanelor aferente tranzacțiilor Mastercard MoneySend, în limita a 30 de EURO.

Retururile nu trebuie să fie percepute ca o povară, ci ca oportunitate de a construi relații durabile cu clienții. Printr-o gestionare promptă și transparentă a retururilor și prin colaborarea cu parteneri precum EuPlătesc pentru rambursări rapide, afacerile din comerțul online pot câștiga încrederea clienților, fidelizându-i pe termen lung. Adoptarea unor strategii eficiente, centrate pe satisfacția cumpărătorilor, ajută la depășirea provocărilor generate de retururi și transformă în același timp acest proces într-un avantaj competitiv esențial pe o piață în continuă creștere.

De ce să alegi EuPlătesc?
Suntem procesatorul de plăți online care oferă metode de plată cu o securitate sporită pentru ca tu să te poți concentra pe diversificarea gamei de produse și servicii.

Un nivel înalt de securitate este absolut necesar când vine vorba de tranzacționarea online, de aceea te ajutăm să detectezi fraudele online în timp real prin sistemul dezvoltat de Visa şi Mastercard, și furnizat de EuPlătesc.ro.

Răsplătim încrederea care ne este acordată, astfel suntem receptivi la nevoile tale și îți oferim servicii personalizate.

Oferim servicii de calitate astfel încât clienții noștri să-şi poată onora promisiunile faţă de proprii clienți.

Îți oferim tot ce ai nevoie pentru afacerea ta online. Experienţa, resursele şi serviciile noastre reprezintă soluţia ideală pentru tine şi clienţii tăi.