Prevenire frauda
Pentru a reduce riscul de fraudare a tranzacțiilor, ai în vedere informațiile oferite în secțiunile de mai jos.
Este frauda o problemă
Tranzacționarea pe Internet este reglementată de organizațiile internaționale și este foarte asemănătoare comenzilor prin telefon sau email (MO/TO), deoarece nici deținătorul de card nici cardul nu sunt prezente cand tranzacția este finalizată. Asta înseamnă că nu există semnătură sau cod PIN (Personal Identification Number) introdus care pot valida identitatea deținătorului de card. De exemplu, un card valid poate fi utilizat fără acordul posesorului de drept, sau deținătorul cardului poate pretinde că nu efectuat el tranzacția. Acest lucru duce la generarea de chargeback (refuz la plată). Din fericire, euplătesc.ro vă pune la dispoziție o protecție suplimentară grație standardului 3DSecure, prin care comerciantul este protejat de refuzurile la plată pe motivele 75 și 83 („Nu recunosc tranzacția” și „Fraudă”).
Ce este chargeback-ul (refuzul la plată) și când apare el?
Când o comandă este plasată pe Internet, poate fi dificil de dovedit că este o comandă validă datorită faptului că nu există PIN sau o semnătură validă. În cazul unei dispute, trebuie răspuns foarte rapid cu toate informațiile de care dispuneți pentru a dovedi băncii emitente că este o comandă validă plasată pe site-ul dvs. Dupa prezentarea dovezilor banii pot fi transferați automat in contul băncii emitente sau pot rămâne în contul dvs. Uzual, refuzurile la plată apar în maxim 6 luni de la data tranzacției, dar în anumite condiții această perioadă poate fi extinsă (în cazul unor garanții, sau perioada de livrare este inexactă, etc).
Luptând împotriva fraudei – cum pot reduce riscurile de apariție a fraudei?
Când o comandă este plasată pe Internet, poate fi EuPlătesc.ro percepe frauda pe Internet ca pe o problemă foarte serioasă. Sistemele noastre informatice folosesc tehnici de criptare avansate si sisteme antifraudă de ultimă generație furnizate de Visa și Mastercard. Suplimentar, am dezvoltat un sistem personal de protecție antifraudă care furnizează clienților noștri metode de detectare avansată a potențialelor tranzacții frauduloase.
Pentru a reduce riscul de fraudă, noi recomandăm să verificați cu atenție fiecare comandă plasată pe site-ul dvs, precum și rezultatul filtrelor noastre, înainte de a decide dacă livrați sau nu comanda.dificil de dovedit că este o comandă validă datorită faptului că nu există PIN sau o semnătură validă. În cazul unei dispute, trebuie răspuns foarte rapid cu toate informațiile de care dispuneți pentru a dovedi băncii emitente că este o comandă validă plasată pe site-ul dvs. Dupa prezentarea dovezilor banii pot fi transferați automat in contul băncii emitente sau pot rămâne în contul dvs. Uzual, refuzurile la plată apar în maxim 6 luni de la data tranzacției, dar în anumite condiții această perioadă poate fi extinsă (în cazul unor garanții, sau perioada de livrare este inexactă, etc).
Proceduri
Sunt o serie întreagă de proceduri care le puteți aplica pentru a reduce riscul tranzacționării online. Vă rugăm să luați în considerare procedurile urmatoare și să le adaptați specificului afacerii dvs.
- Definirea riscului dvs – identificarea vulnerabilităților afacerii dvs
- Aprobarea tranzacțiilor – identificarea comenzilor care pot fi livrate și care trebuiesc verificate suplimentar
- Reacția la alerte – reacție rapidă la alerte
- Filtre antifraudă – bannarea adreselor de IP suspecte, a adreselor de email, etc
- Metode de plată – metodele de plată pot varia în funcție de riscurile asumate
- Înregistrarea clienților – cunoașterea clienților dvs
- Proceduri de livrare – ce ar trebui să faceți înainte de a livra produsele
- Avertizare pe site – avertizări antifraudă incluse pe site
- Comunicare – informarea clienților
Certificari EuPlatesc
EuroPayment Services S.R.L. este certificată PCI-DSS Level 1 – Service Provider și SR EN ISO/IEC 27001:2018 (#171, Sistemului de Management al Securității Informațiilor), SR ISO/IEC 27701:2019 (#05, Sistemului de Management al Confidențialității Informațiiilor) și SR EN ISO 9001:2015 (#10104, Sistemului de Management al Calității).
Acestor certificări se adaugă și personal certificat DPO (TÜV Austria Romania) ceea ce confirmă preocuparea EuPlătesc.ro pentru îmbunătățirea continuă a calității și securității serviciilor livrate clienților noștri.
Acestor certificări se adaugă și personal certificat DPO (TÜV Austria Romania) ceea ce confirmă preocuparea EuPlătesc.ro pentru îmbunătățirea continuă a calității și securității serviciilor livrate clienților noștri.